محاسبه ی عجیب

زگهواره تا گور دانش بجوی * برای آموختن هیچوقت دیر نیست

محاسبه ی عجیب


 

از پدري پرسيدند آيا درست است كه مي گويند :زماني فرا خواهد رسيد كه پسرها بزرگ تر از پدرشان خواهند شد ؟

گفت:اتفاقا" اين موضوع سخت ذهن مرا به خود مشغول كرده است.البته كاري به استعداد و نبوغشان ندارم.

منظور من سن و سال آنهاست.پرسيدند :به چه دليل؟ گفت به اين دليل كه برايتان شرح خواهم داد. 
- وقتي 30 ساله بودم فرزندمان متولد شد .يعني 30 برابر او سن داشتم. 
- وقتي 2 ساله شد من 32 سال داشتم . يعني 16 برابر او سن داشتم 
- وقتي ۵ ساله شد من ۳۵ سال سن داشتم .يعني ۷ برابر او سن داشتم . 
- وقتي ۱۵ ساله شد من ۴۵ ساله شدم. يعني ۳ برابر او سن داشتم. 
- حالا كه ۳۰ ساله شده است من ۶۰ سال دارم يعني فقط ۲ برابر او سن دارم.

می ترسم اگر اوضاع به همين منوال پيش برود او به زودي از من جلو بزند و پدر من شود و من پسر او شوم.




نویسنده : حسن محب
تاریخ : 9 / 4 / 1393
زمان : 10:40 PM


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.